Växande medlemsantal i Moringen

VÄLKOMSTMÖTE FÖR NYA MEDLEMMAR HOS SPF MORINGEN NYNÄSHAMN

SPF Moringens medlemsantal ökar!

Som brukligt är hos oss i styrelsen så bjuder vi in alla nya medlemmar till ett möte där vi informerar våra nya medlemmar våra aktiviteter mm. Dessutom så vill vi också lära känna varandra.
Många nya medlemmar kommer från en annan kommun, då är det mycket viktigt att alla känner sej varmt välkomna till vår förening.
Vi anser att det är mycket viktigt att våra medlemmar; dels nyinflyttade, dels de som redan bor här i Nynäshamns kommun och i alla våra kommundelar, att de ska känna en samhörighet samt välkomnande till denna fina gemenskap som finns inom SPF Moringen, Nynäshamn.

Hos SPF Moringen Nynäshamn så händer det mycket; studiecirklar, olika sammankomster med olika teman, resor, t o m hemliga resor, pubaftnar, museibesök- ja det finns ett utbud för alla smakriktningar.
Alla är självklart varmt välkomna till detta, både damer och herrar!

Så, för våra nya medlemmar som tillkommit under det senaste halvåret, så bjöd vi in alla dessa nya medlemmar till en träff, som gick av stapeln den 24 april 2019, för en lättare måltid.
Vi kommer fortsättningsvis bjuda in våra nya medlemmar och för att presentera oss själva i styrelsens arbete, samt programgruppen för de olika aktiviteter som finns.

Det är med stor glädje som vi nu går sommaren till mötes.
Men ännu så återstår det olika arrangemang, så glöm inte att titta i vårt fina programblad, samt under föreningsnytt i Nynäshamns Posten och andra medier.

SPF Moringen kommer att öppna upp en Facebook-sida, dels en öppen sedan också en sluten.
Mer information kommer självklart om detta.
Hemsidan är viktig för att få information om kommande aktiviteter, vilka fördelar som Du som medlem har tillgång till: www.spfseniorerna.se/moringen

Om vi inte ses innan sommaren, så vill jag önska Er alla en riktigt härlig sommar!

Vänligen
Agneta Tjärnhammar