Månadsmöten

Vi börjar kl 14.00 i Församlingssalen, Edsvikskyrkan, Kapellvägen 2

Entré 50:- per medlem (endast kontant betalning) inkl kaffe eller te med bröd, underhållning och lokalhyra. Du får även aktuell information från styrelsen på mötet. Vi säljer lotter och lottar även ut trisslotter på entrébiljetten!

Länk till arkiv Jazz

26 aug TV-profilen Claes Elfsberg - anmälan
Claes Elfsberg är en av Sveriges mest erfarna och kända   programledare. Han föreläser om medias roll i samhället, ålderismens konsekvenser och att hantera sorg i livet.

Anmäl dig tidigast den 18 aug till Annika Karlsson, spftunasol@gmail.com eller 073-625 78 08. Vi kan vara max 90 pers.

30 sep Britt Östlund - professor emeritus på KTH
Ska vi vara rädda för AI (artificiell intelligens)? Eller hur sätter man en undersköterska på månen? Vi får lyssna på  professor emeritus Britt Östlund som satt sin prägel på forskningen om människors relation till teknik och fokusera på den centrala frågan: Vilken roll har teknologi i äldre personers liv och i vården och omsorgen av äldre?

28 okt  Förebyggande verksamhet för seniorer i Sollentuna
Liberta Mehmedi kommer och berättar om den utveckling som sker av kommunens förebyggande verksamhet för seniorer. Här finns bland annat vad som händer på Seniorträffarna, uppsökande verksamhet, volontärverksamhet, seniorkollo och mycket annat.

25 nov  Mid 60´s
”Från Elvis till Beatles” musiken som spelades på ungdomsgårdarna på 60-talet. Musiken som lade grunden till dagens pop-  och rockmusik. De berättar också historierna om artisterna och musiken.

9 dec Adventsträff
Mer information i medlemstidning nr 4.

27 jan 2025 - Ullakarin Nyberg
Mer information i medlemstidning nr 4.