Föreställningar

Teater och musik och andra
spännande evenemang i Älta Kulturknut, Ältas egna kulturhus hittar du här.

Under hösten 2024 anordnar Älta Kulturknut ett antal evenemang för olika målgrupper. För mer information om evenemangen hänvisar vi till receptionen i Älta Kulturknut i Älta Centrum och till hemsidan altakulturknut.se. Du kan hämta höstens program i receptionen. Biljetter kan köpas i receptionen eller genom billetto.se. Köpt biljett återlöses ej.

Några höjdpunkter under hösten i Älta Kulturknut

• 60-tals favoriterna "The Animals" gästar Ältas scen. En unik chans att få uppleva ikoniska hits som "House of the Rising Sun", "We Gotta Get Out of This Place", "Don't Let Me Be Misunderstood", "CC Rider" och många fler.

Kom och skapa med återbruk i vår Skapande verkstad.

Två familjeföreställningar - “Vem ser dim?” och “Alvar säger att jag inte ska få komma på hans kalas”

Ingmar Skoog kommer och föreläser - “70 är det nya 50”

Vi kickstartar Knutpunkten, vår mötesplats för seniorer, med Tommy Löbel Swingband den 23 augusti.

Några nya aktiviteter till hösten är seniorkör och samtalsträffar för män.

Älta Kulturförening startar en Ältakör!

Samarbete Knutpunkten
Ältas kulturhus samarbetar med SPF, PRO, Älta kulturförening och SeniorNet i projektet Knutpunkten Älta med finansiellt stöd från Nacka kommun för seniorer 65+

Vardagar kl.10-14 kan seniorer utan kostnad delta i olika aktiviteter eller bara få vara här och träffa folk. Tider för de olika aktiviteterna kan variera från vecka till vecka.Om du vill ha information om aktuella aktiviteter, läs mer på hemsidan altakulturknut .se.

Kontakta gärna Älta Kulturknut om du har idéer,
tel nr 08-773 32 20 eller info@altakulturknut.se