Ordförande har ordet

Hälsning till alla Svanar och kanske blivande Svanar eller andra intresserade. Välkomna att titta in på vårt program för hösten 2024.

Ja, nu är det snart dags att starta upp igen inför hösten. Det känns konstigt att tiden bara rusar på. Fortare och fortare ju äldre jag blir. Jag hoppas att ni alla har haft en fin och skön sommar. Min sommar har varit fin med många möten med släktingar, barn, barnbarn och vänner. Varit ute i skärgården och hemma till och från. Jordgubbar, kantareller och god mat, bad och sol och regn. Svensk sommar.

Vi har en spännande tid framför oss. Både med politiken, världsläget och vår ekonomi.
Dessutom vårt fina program att se fram emot. Vi har ett gott samarbete med andra SPF-
föreningar, PRO Älta, Älta Kulturförening, Älta Kulturknut och SeniorNet.

Några nya aktiviteter i höst är Berättar-träffar, besök på Vasamusée och vandring på Södermalm och boule vid Flatenbadet. ”STOPP! Mig lurar du inte!” och Bokcirkeln återkommer igen liksom Modevisning med lokala fina mannekänger. Tyvärr kan vi inte ha flera SmartPhone kurser. Det räcker inte våra pengar till.

Blir du nyfiken vad allt är, kom till vårt första månadsmöte; där kan du stilla din nyfikenhet.
Vid vårt första månadsmöte ska vi samla in önskemål om hur ni vill ha det framöver. Vi har flera
funderingar på att ordna besök på Operan till lämpliga föreställningar, matlagningsträffar för
herrar, gympa-pass och fler bokcirklar kanske efterfrågas.

Vi behöver fler aktiva medlemmar som hjälper styrelsen med att ordna träffar/idéer mm. Olika
aktivitetsgrupper som kan hjälpa till, för ni behövs för verksamheten. Tänk efter vad Du kan
tillföra eller bidra med! Det är Vi tillsammans som gör/är vår förening.
Om du behöver du hjälp att ta dig till mötena hör av dig till mig, Anette, så försöker vi att lösa det!

Våra nya medlemmar kommer att bli inbjudna till en egen träff med styrelsen, onsdagen den
25 september. Inbjudan kommer separat till er. Våra reseombud, Laila Sundberg och Marie Törnblom ska ordna resa till Riga och julbordsresa.

Valberedningen behöver tips om namn på intresserade styrelsemedlemmar/
aktivitetsgrupper/ webbintresserade/ övriga. Valberedningen består av Marie Törnblom,
Kenneth Frölin och Gunnel Looström.

Vi i styrelsen tar gärna emot synpunkter såväl ris och ros.

NYTT är att vi har en ny e-postadress till föreningens styrelse! svanenalta@spfseniorerna.se
Detta för att när vi byter styrelse behöver vi inte ändra namn. Så bra för oss alla!
Du glömmer väl inte att lite och då gå in på SPF Svanens egen hemsida, spfseniorerna.se/svanen-alta Och SPF- appen där även kan få mycket information från distriktet och förbundet.

Varma hälsningar från styrelsen/

Anette Ahston