Medlemserbjudande - Luciagalan 2024

8 december klingar stämningsfull sång i Filadelfiakyrkans lokaler, under luciatåg och julkonsert med bland andra hovsångerskan Elin Rombo och Adolf Fredriks Musikklasser. Som medlem i SPF Seniorerna kan du köpa biljetter till rabatterat pris.

Luciagalan är en traditionell och klassisk lucia- och julkonsert med hovsångerskan Elin Rombo, Stockholm Singers, Adolf Fredriks Musikklasser och Stockholm Concert Orchestra. Dirigent Bo Aurehl. I år hålls galan söndagen den 8 december, med en förställning på eftermiddagen, och en på kvällen.

På programmet står traditionellt och klassiskt Luciatåg med många fina Lucia- och Staffansvisor.
Därefter följer en kort och mer lekfull avdelning med barnen från Adolf Fredriks musikklasser, och slutligen en vacker och stämningsfull julkonsert med Elin Rombo, kören och orkestern.

Som medlem i SPF Seniorerna kan du köpa biljetter med rabatt (20 - 35 % på ordinarie biljettpris, beroende på typ av plats.)

Luciagalan i Filadelfiakyrkan
Tid: Söndag 8 december 16.00 & 18.30
Plats: Filadelfiakyrkan i Stockholm, Rörstrandsgatan 5
Pris: 260 - 395 kronor beroende på plats (Ordinarie pris: 405 - 495 kronor)