Välbesökt Seniordag i Kungsträdgården

7 maj slog Seniordagen publikrekord, med uppskattningsvis 28 000 besökare. SPF Seniorerna fanns givetvis på plats med representanter från Stockholmsdistriktets föreningar.

Många ville träffa SPF Seniorerna på Seniordagen i Kungsträdgården, där det bjöds på en heldag med utställare, föreläsningar och underhållning.

Det var en strykande åtgång på allt material som fanns på SPF Seniorernas bord och funktionärerna hade fullt sjå att fylla på foldrar med reklam för organisationen, exemplar av vår prisbelönta medlemstidning Senioren samt tidningar. Under dagen värvades ett flertal nya medlemmar till distriktets föreningar.

Motverka ålderism

Förutom en monter fanns SPF Seniorerna representerade genom Ingrid Kinne Lindgren som tillsammans med Barbro Westerholm skrivit boken Bort med ålderismen, som förbundet gett ut. Ingrid var en av dagens talare och pratade under rubriken ”Stoppa ålderismen – alla kan bidra”.

Dessutom fanns projektet Attityd 65 Plus på plats med en egen monter. Projektet drivs av SPF Seniorerna Tyresö som fått pengar för Allmänna arvsfonden och har som syfte att uppmärksamma och motverka ålderism, bland annat genom att ta fram en utbildning.

Tack!

Stort tack till alla medlemmar som bidrog som funktionärer och hjälpte till att sprida information om organisationen och värva medlemmar. Och tack till alla er som besökte oss under dagen!