Säsongavslutning maj 2024

Den 29 maj, en varm och vacker sommarkväll, hade SPF avslutning på säsongens bowlingaktivitet.

• Ulla Berg vann priset Säsongens Bowlare. Hon hade vunnit flest matcher. Grattis!

Många hade anmält sig, de som skulle bowla, men även de som ”bara” önskade vara med.
En kväll när vinnaren av vårens tävlande skulle ”krönas”, en kväll när det skulle bowlas ett par serier, ätas räk eller skinkmacka och umgås, en sista kväll för vårens aktivitet BOWLING. Naturligtvis kan de som vill, fortsätta bowla till de stänger hallen för sommaren.
Tankarna om ett DM i bowling i Vilhelmina till hösten finns ,om andra föreningar visar sig vara intresserade.
Efter en serie var det dags för för den efterlängade räk eller skinksmörgåsen.
Bowlingens ”boss” Rolf Ericsson tog därefter vid och delade ut priser till vinnare av vårens tävling. Ulla Berg var den som vann det stora bowlingpriset, flest vinster av alla.
Skratta fick vi sedan när Rolf började berätta några av sina historier. Var får han dem ifrån? Och hur minns han dem?
En ytterligare serie spelades innan den trevliga kvällen avslutades.