25 augusti Krisberedskap

Välkommen till SPF Höstsols medlemsmöte, med ämnet ”Krisberedskap” på Timrå SOK
Torsdag 25 augusti kl 14.00

Höstsol har bjudit in Mattias Bouvin, Säkerhetschef i Timrå Kommun.
Mattias kommer att  få oss att reflektera över hur vi kan lösa vardagen vid en kris och vilka förberedelser som krävs inför en långvarig kris. Vilket ansvar har kommunen, länet osv och sist men inte minst vad kan och ska vi göra själva.
Det kan handla om exempelvis ett snöoväder som innefattar ett långvarigt strömavbrott. Då kan det vara bra att ha ett campingkök med bränsle som man kan laga mat på, vattendunkar och ett påfyllt medicinskåp. Att ha en vevradio så att man kan hålla sig uppdaterad om krissituationen är också av betydelse, säger Mattias Bouvin.

Höstsol planerade denna aktivitet redan i november 2021!

När kriget startade i Ukraina i slutet på februari blev det plötsligt verklighet och vi startade omgående en planeringsgrupp för att försöka få fram ett så bra upplägg och information som möjligt  till våra medlemmar.

Utöver information samt möjligheter till diskussion med Mattias kommer vi att visa upp olika bra och nödvändiga  saker att ha hemma i ett krisläge.

Tipspromenad med priser

Fika: Avslutningsvis blir det kokt korv (på gasolkök) med bröd och kaffe.

Anmälan: (max 80 personer) senast 22 augusti genom ett mail till spfseniorerna.hostsol@gmail.com eller så går det att skicka ett SMS till Kerstin Ågren 073-069 49 20

Betalning:    60:- swishas till Höstsol 1233803491 eller betalas via BG 5077-0627

Välkomna till denna viktiga och lärorika eftermiddag!

SPF Höstsol

I samarbete med Studieförbundet Vuxenskolan