Ordförande har ordet

Kära medlemmar! Hoppas ni alla har haft en lugn och skön sommar. Denna sommar kan nog ingen klaga på att vädret varit dåligt. Varmt och skönt för det mesta. Kanske några av er också kunnat ta ett bad eller flera vid någon av de fina badstränder som finns i vårt närområde.

Vill passa på och ge en eloge till alla er medlemmar i Höstsol som hållit igång med Boule i Bergeforsen i stort sett varje vecka under sommaren och som fortsätter så varje onsdag fram till i oktober. Då vi vet att det är så viktigt för oss seniorer att röra på oss och vara aktiva, är detta ett bra exempel på att i någon form, regelbundet motionera samtidigt som man träffas och har trevligt tillsammans. Nu är också stavgången igång igen på tisdagar, med start kl 10 00 vid Korpstugan. Ni som känner att ni har möjlighet, följ med och gå med oss! Någon anmälan behövs inte.

Som alltid tycker man tiden går alltför fort. Nu är vi redan inne i början av september och trädens blad börjar så smått att skifta om till höstens alla vackra färger, samtidigt som höstmörkret så sakta smyger sig på. Men det innebär också att tiden är inne att börja förbereda höstens intressanta medlemsträffar och alla de trevliga och spännande aktiviteter som är inplanerade t.o.m. december.

På Höstsols hemsida och i SPF Seniorernas app som jag hoppas ni har laddat ner, hittar ni programbladet med höstens aktiviteter. Några aktiviteter har tillkommit och finns inte med i programbladet, vilka är ”Seniorgalan den 22 september” och ”Från Broadway till Duvemåla den 16 november”.

Här är vad som kommer under hösten:
Höstsol startar med en Kick off/Medlemsträff den 24 september då vi ser fram emot att få hälsa både gamla och nya medlemmar välkomna till vår fina förening. Bjud gärna med er någon ni känner som vill ”Prova på” vår förening och som kanske blir inspirerad att bli en ny medlem hos oss. Det blir trevlig underhållning, ett musikquiz med Kenneth Tjernström, naturligtvis ”gofika” och lite matnyttig information.

Den 17 oktober är det så dags för höstens lunchtrav. Där får alla våra travintresserade medlemmar möjlighet att träffas, äta en god lunch och se många spännande lopp. Finns intresse, kan en rundtur på stallbacken ordnas.

Vi fortsätter med en Pub afton/Höstfest den 24 oktober, vilken kommer att bli en härlig fest där vi träffas, umgås och blir underhållna. Mycket sång och musik och ni som vill ta en sväng om på dansgolvet kan göra det till orkestern Stelman. Till Pubaftonen kommer en abonnerad buss att utgå från Navet till Söråkers Folkets Hus och tillbaka igen framåt kvällen.

November och december fortsätter på samma sätt med spännande och trevliga aktiviteter. Den 14 november är det dags för höstens modevisning. Denna gång prövar vi ett nytt koncept då New Fashion istället för att visa kläder i butiken kommer till Söråkers Folkets Hus och visar kläder för både damer och herrar.

Den 19 november behöver vi alla medlemmars kreativitet då det är den årliga Planeringsträffen inför 2025, när vi tillsammans med Vuxenskolan lägger förslag/önskemål om vilka aktiviteter ni medlemmar skulle vilja att Höstsol arrangerar.

2025 kommer att bli ett mycket speciellt år då SPF Höstsol firar 50 års jubileum som SPF förening.

Den 9 december åker vi på Julmarknad till Jamtli i Östersund där vi besöker den alltid lika fina julmarknaden. Slutligen, den 13 december på självaste Luciadagen avslutar vi höstens aktiviteter med vår sedvanliga julfest ”Julpärlor”, vilken som sig bör startar med glöggmingel innan vi går till ett härligt julbord innan underhållningen med sång och dans från scenen tar vid.

Till sist, vår så populära och uppskattade ”Lunchbio” fortsätter vi med som vanligt under hösten. På lunchbion träffas vi, äter en god lunch (till rabatterat pris) och ” går” därefter på bio. Här är ni också välkomna att ta med vän eller vänner som ännu inte är medlem hos oss. Vi väntar nu med spänning på vilka filmer som kommer att visas på Bio Hjärtat i höst. Information kommer skickas ut om vilka filmer som kommer att visas så snart vi får den.

Det blev ett lite längre brev ”Ordförande har ordet” denna gång då jag gärna ville berätta om vad som är på gång i höst, hoppas ni har orkat hänga med.

Har sagt och skrivit det förut men alltid lika viktigt att få säga, att jag och övriga i styrelsen hoppas få träffa er på våra medlemsträffar och aktiviteter under hösten. Visst, många av er har vi träffat och vill naturligtvis fortsätta träffa, men ni som ännu inte varit på någon av Höstsols medlemsträffar eller aktiviteter, hoppas jag i höst hittar något som är intressant och spännande.

Höstsols styrelse tillsammans med mig hälsar er alla hjärligt välkomna till höstens alla trevliga sammankomster och aktiviteter. Vi ses och hörs!

Vänliga hälsningar

Carina Rhodin Nilsson