Distriktsmästare i Golf

DM I GOLF
Mästerskapet gick av stapeln i dagarna två den 6:e och 7:e augusti på Skottsund och Öjestrands golfklubbar med mycket frisk luft, solsken och 43 kämpande, aktiva golfare. Tyvärr fick vi inga mer långväga deltagare från exv. distriktets norra delar. De flesta deltagarna kom från Sundsvallsregionen och de SPF-föreningar som finns representerade där.
Ett fint arrangemang ordnat i nära samarbete mellan föreningarna Nivren och Gaffelby avslutades med gemensam lunch och prisutdelning på golfrestaurangen i Öjestrand.
Segrare i herr- som damklass erhöll diplom och presentkort. Presentkort delades dessutom ut till andra och tredjepristagare liksom till ett antal lyckliga vinnare i dragningen på scorekorten.
Resultatlistan fick följande utseende
Damklassen
1. Karin Nylund SPF Nivren och Distriktsmästare
2. Krissana Olsson SPF Nivren
3. Lena Blomgren SPF Nivren
Herrklassen
1. Hans Westin SPF Nivren och Distriktsmästare
2. Anders Rodin SPF Freja
3. Göran Wikner SPF Höstsol
Vi hurrar och önskar vinnarna i herrklassen Hans Westin och damklassen Karin Nylund fortsatt lycka till i eventuellt deltagande i Sverigefinalen.