Korvgrillning i Dingtuna

Korvgrillning i Dingtuna Tingta den 24 augusti

SPF Aros igång inför hösten
I sol och sensommarvärme smygstartade höstens aktiviteter vid Tingta IP i Dingtuna.
Ett 70-tal föreningsmedlemmar hade slutit upp för att återses efter sommarens uppehåll.
Träffen började med att vi samlades för att lyssna till en från orten och välkänd 'nysvensk', Senay Ucar som berättade om sin resa till Sverige och hur han hamnade i Dingtuna med sin verksamhet. Efter denna glada och intressanta inledning följde en ca 2 km lång tipspromenad utmed spåret som är anlagt i den närliggande skogen samt en 3-kamp vid samlingsplatsen. Under tiden aktiviteterna pågick satte grillpersonalen igång med korvgrillningen som följdes av kaffedrickande och prisutdelning. Segrare blev Gun-Britt Svensson för tipspromenaden och Vieno Nilsson för 3-kampen.
Grattis och stort Tack till alla som deltog och hjälpte till att genomföra den här tillställningen.

Länk till Dingtunabygden: