Sommarlunch i Dingtuna bygdegård den 22 maj

SPF Aros hade en av säsongens sista trivselträffar när ett 60-tal medlemmar som samlades i Dingtuna bygdegård. Vackert väder med syrendoft och slöande tjurar i hagen tog emot oss i det fina sommarvädret.

När alla samlats vid de dukade borden kom det en klass från skolan i närheten som intog scenen med sång under ledning av Mari Stendal. Vi fick höra många kända sommarvisor, bland annat Idas sommarvisa, den blomstertid nu kommer och du gamla du fria. Lite pirrigt var det nog för barnen som sjöng men de klarade det väldigt fint, de fick applåder och en liten present som tack för framträdandet.

Vi förpassade oss sedan till den framdukade buffén, med mycket god mat som hade strykande åtgång, levererad av Sara’s team från Utvreta. Under efterföljande kaffe och kaka, var det utlottning av de sommarblommor som dekorerade borden. Vi håller på traditionerna i vår förening så nästa år upprepas det hela igen. Vid avslutningen av denna träff gavs information om kommande händelser och en lyckönskan om en fin sommar till deltagarna.

Text: Monica Johansson
Foto: Karl-Axel Lundell