2019-01-17

Eric Andersson berättade om sina resor i Nord- och Sydamerika

SPF Seniorerna Kung Karls månadsmöte för medlemmar 2019 Kungsör
Årets första medlemsmöte trodde vi skulle bli lite glest med tanke på ishala gator efter några dagars snöande och regn på det . Så blev det inte! Drygt sextio personer kom och lyssnade på ett mycket trevligt anförande av Eric Andersson som berättade om sina resor i Nord- och Sydamerika. Visade även ett bildspel om bl.a Panamakanalen. Han började i Chicago i norr och avslutade i Argentina. Vår Ordförande Inger informerade om, med tanke på halkan, att vi kan hämta sand vid Runevallen och halkbroddar på kommunens reception! Även om att fler kan söka om bostadstillägg än vad som görs. De som inte själva kan skriva en sådan ansökan kan få hjälp av Helena Björnberg på kommunen. Vi fick också goda smörgåsar och fika som trivselgruppen ordnat med och sedvanligt lotteri!

Text: Irène Bogårdh. Foto: Carl Hellman