2020-01-26

Trivseleftermiddag i granhammars bygdegård

Trivseleftermiddag i Granhammar

Det är roligt att vara arrangör när anmälningarna snabbt fylls på och det dessutom visar sig att programmet är lyckat och folk trivs. Och det var ju det som var meningen med SPF Kung Karls "Trivseleftermiddag i Granhammar", söndagen den 26 januari.

Det flesta gäster kom till Granhammar med en förbokad buss från Kungsör. Styrelsen i föreningen hade gjort i ordning tallrikar med rostbiff och potatissallad med små tillbehör samt bröd och ställt ut på borden. Med besticken i högsta hugg tog medlemmarna för sig då ordförande Ingrid Carnwall hälsade välkommen och gick igenom dagens program.

Portionerna var rejält tilltagna och mätta och välmående kunde vi luta oss tillbaka och lyssna på "Jazz på vinden". Orkestern, hemmahörande i Västerås, bestod av fyra män – Bengt Nilsson på saxofon, Jan Eriksson gitarr, Malte Lind bas och Leif Österlund på piano. På repertoaren stod jazziga låtar från olika håll i världen – Besame moucho, There will never ever be another you, The shadow of you smile. Svenskt blev det också i form av Att angöra en brygga och Ack Värmeland du sköna. En rolig översättning till svenska av låten Route 66 handlade om vägen mellan Ludvika och Västerås. Sammanfattningsvis en mysig musikstund med gemytligt mellansnack. Och ville man så kunde man också få lite "nattsuddskänsla".

Eftermiddagen avslutades med kaffe och kaka och tre lotterivinster på entrébiljetterna.

Foto och text: Carl Hellman