24-06-13 Resa på Göta kanal

Rubrik: SPF Hamre reser på Göta Kanal

Torsdagen den 13 juni klev 46 st förväntansfulla medlemmar ombord på bussen. De flesta var från SPF Hamre – men även medlemmar från Rudbeckius, Aros och Tomas deltog i en spännande dagsresa på Göta Kanal. I bussen hade Hans Grundel fixat en aktivitet med kluriga sifferuppgifter - svårt men kul!
Vi gjorde ett stopp i Ljungsbro och Restaurang Tre Bröder, där vi intog fm-fika & macka (+ liten chokladbit till kaffet). Innan vi fortsatte resan blev det ett besök i Cloettabutiken, där vi kunde handla till fabrikspriser. Och det blev en hel del godis för många av oss.
Färden gick sedan vidare mot Borensberg, där M/S Wasa Lejon väntade på oss för vidare färd mot Bergs Slussar.  Ombord intogs en god lunch och under färden fick vi fick uppleva en av de absolut vackraste delarna av Göta Kanal!  En hisnande upplevelse och imponerande slussningar.
Jo, det regnade men vädrets makter hade vi med oss under hela resan!! Regnskurarna kom när vi satt i bussen, tur ska man ha – och det hade vi.
Efter den härliga båtresan kom vi fram till Bergs Slussar 17.30, där vår busschaufför Örjan väntade och tog oss hem till Västerås!
En bra dag med trevliga resenärer och god stämning. Tack för all uppskattning.
Marita Pettersson & Bo Blom