Boule - DM SPF Västmanland

Åter igen har Spf Rudbeckius boulespelare visat att vi är att räkna med i när det gäller.

Torsdagen den 15/8 kl.09.00 stod vi klara med 5 lag för att ta oss an de övriga lagen från länet.

Totalt var det 29 lag som tävlingsledningen räknade in.

Förväntningarna var stora då vi 2023 tog silver och 2022 erövrade guldet

Medlemmarna i Spf Surabygden som var arrangör för årets upplaga lade ner ett ordentligt jobb för att få till banor på

Skogslundsskolans grusplan och lyckades bra, trots att mopedburna ungdomar också använt den samma men på ett annat sätt.

Lions Club Surahammar såg till att ingen behövde gå hungrig eller törstig under dagen då de kört fram sin fina matvagn och serverade både

varm och kall förtäring (smakade utmärkt).

Vädret är ju som det är på de breddgrader där vi befinner oss, så vi fick lite av varje, moln, sol, regn, blåst och en kortare störtskur.

Trots detta så kunde tävlingarna genomföras på ett mycket bra sätt.

Tävlingarna genomfördes i 5 omgångar monrad , 3 före lunch och 2 efter.

Monrad är ett spelsystem som efter en, första fritt lottad omgång, parar ihop lagen så det skall bli så jämt som möjligt.

Lag som vinner, får möta andra lag som vinner, och lag som förlorat möter andra lag med samma utfall.

Bra arrangemang , och trevliga spelare i alla lagen gjorde tillsammans att det blev en mycket härlig dag ute på gruset.

HUR GICK DET NU DÅ!!!

Jo det blev ett mycket bra resultat för Rudbeckius

GULD

Britt Berg & Gunilla Nore

BRONS

Jimmy Berg & Orvar Homan (dessa båda ingick i det lag som tog silver 2023)

Dessutom en 6e plats och en 10 plats

4 lag bland de 10 bästa av 29 startande , tycker jag är ett ypperligt resultat

Tommy Aroseus

Vill du vara med i ett vinnande lag eller bara vara med och ha en trevlig stund tillsammans våra härliga medlemmar?

Hör bara av er på mail

ataxiab@live.se

telefon 072 2529914

eller kom bara och besök oss det kostar inget att prova på.

Sommarmånaderna håller vi till på bouleklubbens banor på lövudden måndagar 10.30-12.30

På vintern spelar vi i sporthallen på finnslätten där vi har tillgång till 12 banor onsdagar 10.30 - 12.30