SPF Seniorerna i Rapport om det glädjande beskedet att 57:orna ska kompenseras

SPF Seniorernas förbundsordförande Eva Eriksson medverkade i Rapports sändningar den 26 augusti och välkomnade beskedet om att årskull 1957 kommer att kompenseras.

I inslaget berättar hon om gläjden över att rättvisa kan skipas och att vårt arbete i frågan har givit reslutat.

–  Vi skrev till finansministern redan första dagen som hon tillträdde. Sen har vi haft kontinuerliga kontakter med regeringen om detta. Det är klart att det känns bra att kunna göra ett avslut i den här frågan. Och det känns bra att alla 57:or som finns runt om i landet nu får ett avslut. De har varit oroliga, och förlorat tusentals kronor varje månad, berättade Eva Eriksson i sändningen.

Utbetalningarna till de cirka 110.000 drabbade pensionärerna kommer att starta den 1 juli nästa år.

Klicka här för att se inslaget i efterhand
(inslaget börjar 3 minuter och 38 sekunder in i sändningen)

SPF Seniorerna kommenterade även det positiva beskedet i flera tidningar under helgen. Eva Eriksson underströk att vi kommer att följa detaljerna och tekniken kring beskedet noga, till dess att alla 57:or upplever att de har fått rättvisa skipad.