Välkommen som stödmedlem

Tycker du, precis som vi, att det behövs en stark organisation som är seniorernas röst i samhället? Då ska du bli stödmedlem i SPF Seniorerna. Alla, oavsett ålder, kan bli stödmedlem och bidra till vårt viktiga påverkansarbete.

SPF Seniorerna är seniorernas röst i samhället och kämpar för bättre pensioner, en trygg vård och omsorg och lämpliga bostäder både för den som vill bo kvar hemma och den som vill flytta till något nytt. Ju fler vi är desto mer kan vi påverka, tillsammans är vi starkare.

Som stödmedlem kan du INTE ta del av alla förmåner och aktiviteter som du får via ett ordinarie medlemsskap, Men om du uppfyller kraven för ett ordinarie medlemskap kan ditt stödmedlemskap utan kostnad omvandlas till ett medlemskap i en lokal förening för att ta del av aktiviteter, träffar, resor och allt annat roligt som händer i våra föreningar. Allt du behöver göra är att kontakta förbundet på info@spfseniorerna.se och tala om vilken förening du vill tillhöra.

Som stödmedlem får du:

🔸 Senioren, vår uppskattade medlemstidning, 9 nr/år. Du får den som e-tidning och kan läsa den på din telefon, dator eller platta när och där det passar dig.

🔸 Seniorens nyhetsbrev med aktuella nyheter som rör seniorer.

🔸 Förmånliga rabatter på försäkringar hos If, samma som ordinarie medlemmar

Avgiften för stödmedlemskap beror på din ålder:

🔸 Upp till 63 år: 200 kr/år

🔸 63 år eller äldre: 400 kr/år