2022 Årsmöte

220209 Årsmötet är avslutat.

242 medlemmar röstade på vårt årsmöte ”per capsulam”, över 100 fler än i fjol. Och den absoluta majoriteten sade ja till styrelsens förslag till beslut. Vår ordförande Anders Sätterberg var nöjd efter mötet. – Vi har fått 223 digitala ja-röster och sex digitala nej-röster. Dessutom har 13 medlemmar röstat ja via postutskicket. Totalt är det över 242 röster, drygt 100 fler än i fjol. Läs mer här.

-------------
På grund av den pågående pandemin har SPF Seniorerna Falun valt att genomföra Årsmötet "per capsulam", dvs på samma sätt som förra året. Det innebär följande:

Med upprättad dagordning enligt stadgarna och sedvanliga kommentarer till dagordningen upprättas ett "per capsulam" Årsmötesprotokoll.

Samtliga övriga handlingar inför ett Årsmöte tillsammans med ovan nämnda handlingar finns som vanligt utlagda på vår hemsida under Årsmöteshandlingar.

De som har gruppmejl hänvisas till att gå till hemsidan och studera protokollet samt de handlingar i övrigt som man vill ta del av. De kommer även att få två länkar (se nedan) för att rösta om man godkänner protokollet eller inte. Utrymme för kommentarer finns. Den valda processen innebär att man endast kan ta ställning till hela protokollet.

De som inte har anmält tillgång till gruppmejl kommer att få ett vanligt postutskick. Utskicket innehåller förutom detta brev, kopia på dagordning, kommentarer till dagordning, budget för 2022 samt "per capsulam" Årsmötesprotokoll. Dessutom ett svarsbrev där man kryssar i godkänner eller godkänner ej. Noterar eventuella kommentarer och skriver sedan under. Du skickar själv svaret i ett brev till SPF Seniorerna Falun, Åsgatan 37, 791 71 FALUN

Svaren via länkarna i gruppmejl liksom postsvar skall vara SPF expeditionen tillhanda senast den 8 februari kl.13.00.

Summering av inkomna svar och formellt avslut av Årsmötet sker 9 februari kl.13.30 genom justering av protokoll. Det innebär underskrift av ordförande, sekreterare samt valda justerare.

Summering av inkomna svar kommer att arkiveras tillsammans med originalprotokollet.

Årsmötesprotokoll "per capsulam"

Klicka här om du säger JA till protokollet. (Röstningen är avslutad).

Klicka här om du säger NEJ till protokollet. (Röstningen är avslutad).

Motion till ordinarie årsmöte kan väckas av medlem. Motion ska ha kommit föreningsstyrelsen tillhanda senast fyra veckor före årsmötet. Se stadgarna.