Dalby Måltidsgille

Kära medlemmar,

Idag har Dalby Måltidsgille (där jag är styrelsemedlem) startat sitt ettåriga projekt, som skall motverka isolering och ensamhet bland äldre.

Vi åt den första lunchen på Gästis för 70:- per person istället för normalpriset för dagens lunch. Det blev mycket lyckat, väl planerat av Gästis och alla 40 deltagare var väldigt nöjda.

Projektet gäller samtliga seniorer i Dalby, Torna Hällestad och Bonderup, inte enbart dem i föreningar. Totalt 267 gilleskort för 40:- är sålda hittills. Det finns fler för intresserade.

Nästa tisdag den 27 augusti kl 14.30 kåserar Carl Jan Granqvist om måltidens betydelse för unga och äldre på Tingshuset. Kaffe och te serveras. Gratis deltagande för allmänheten. Obs begränsat till 160 platser. Jag bifogar inbjudan.

Ha det bra tills vi ses.

Els-Britt Pålsson
ep.spfdalby@gmail.com

Länk till vår hemsida:https://www.spfseniorerna.se/distrikt/skanedistriktet/foreningslista/spf-seniorerna-dalbybygden/