Ladda ner SPF Seniorernas app

"SPF Seniorerna” är en app som du laddar ner till din telefon eller padda och med vars hjälp du på ett mycket enkelt sätt kan ta del av den information som läggs upp på vår hemsida.

• Ikon för appen SPF Seniorerna

Du behöver egentligen bara ladda ner appar från App-store eller Google Play.

Fördelarna med appen är bl.a.
• ett enkelt sätt att få information på
• avisering när nyhet läggs upp på hemsidan
• allt fler använder idag telefonen
• telefonen finns alltid med .....
• enklare att använda telefonen än datorn
• i appen får du även information från distrikt och förbundet
• du kan också följa nyhetsflödet i andra föreningar

Om du vill "hålla koll på" någon annan förenings nyheter, förutom vår egen, (till exempel Linden och Näckrosen i Katrineholm) så går du till den föreningen på appen och klickar på det lilla hjärtat i övre högra hörnet och sedan på "Lägg till". Då får du notiser även från den föreningen. Du behöver i fortsättningen bara klicka på hjärtat när du vill byta mellan vår förenings och den andra föreningens nyheter.

Här hittar du en beskrivning av hur du gör (lånad från SPF Seniorerna Kamraterna Örebro)
Önskar du hjälp med att ladda ner appen?
På varje månadsmöte finns repr från styrelsen som kan hjälpa till.
På biblioteket i Vingåker finns Digidel-lotsen som ger hjälp i den digitala världen.