SPF-appen

Nu finns vår förening i appen SPF Seniorerna

Med appen SPF Seniorerna i din mobil/surfplatta är det enkelt att få information om vad som händer i vår förening, samt nyheter från distrikt och förbund.
När nyheter publiceras på vår hemsida aviseras du direkt i din mobil/surfplatta (push-notis). Det går enkelt att följa flera olika föreningar, bra för dig som är vänmedlem.

Det är gratis att ladda ned och använda appen SPF Seniorerna.

Du får genom SPF-appen enkel tillgång till Nyheter, Aktiviteter och all annan information från vår hemsida.

Du hittar appen SPF Seniorerna i "App Store" (iPhone/iPad) eller "Play butik" (Android), gör så här:

• Ladda ner appen
  • Öppna den
  • Tillåt aviseringar/push-notiser
  • Välj distrikt ”Stockholmsdistriktet”
  • Välj förening ”Fruängen-Älvsjö”

Du får nu upp tre rubriker ovanför alla nyheter: ”Nyheter” (som du är inne på).
Du kan välja "Filtrera nyheter" om du till exempel bara vill se föreningens nyheter.
Väljer du "Alla" får du även nyheter från förbundet och distriktet.
Om du vill få nyheter från flera föreningar, markerar du dem som favoriter (hjärtsymbolen uppe till höger).

Om du klickar "Sidor" hittar du vår hemsidas startsida och undersidor.

Under "Länkar" hittar du länkar till förbundet, Senioren mm.

Nedan finns detaljerade instruktioner för hur du laddar ned appen samt hur du anpassar och använder den:
Så här installerar du appen SPF Seniorerna i en iOs-enhet (iPhone, iPad)Så här installerar du appen SPF Seniorerna i en Android-enhet (T ex Samsung, Huawei, Doro, m fl)Så här anpassar och använder du appen SPF Seniorerna

Behöver du personlig hjälp?

Stanna kvar efter en medlemsträff. Då kan datakunniga styrelsemedlemmar hjälpa dig installera appen.